Wednesday 28 November 2012


Kadang-kadang kita boleh rasa penat dengan dunia sekeliling.. Setiap hari cuba menahan air mata.. Setiap hari cuba melakar senyuman palsu.. Walaupun kita tersenyum, dalam hati kita teresak-esak menangis, Allah je yang tahu.. Kita akan rasa penat.. Kita tahu, teguran orang sekeliling la yang menyedarkan kita, yang merubah diri kita.. Tapi takkan setiap apa yang kita buat, orang nak kritik, orang nak komen.. Kita ni tunggul ke? Kita ni batu ke? Sampai orang tak boleh nak fikir perasaan kita..

Kita mengalah, mengalah dan terus mengalah.. Kita bersabar, bersabar dan terus bersabar.. Kita penat dan tunjuk dekat semua orang yang kita happy.. Kita akan rasa penat nak menangis sorang-sorang.. Kita rasa penat dan berharap.. Kita penat nak menerima harapan.. Apa saja yang orang buat, kita terima sebab aku meredhakan.. Kita cuba untuk terus kuatkan hati kita.. Kita terus pujuk hati untuk terus bersabar.. Tapi kita juga manusia biasa, ada hati, perasaan.. Mana orang yang janji untuk jaga hati dan perasaan kita?

Kalau dah tak boleh nak hargai kita, jangan terus dekati kita.. Jangan terus bagi harapan pada kita.. Jangan bagi kasih sayang palsu pada kita.. Jangan buat kita berharap.. Kita juga macam orang lain.. Nakkan kehidupan yang sempurna, bahagia.. Dengan jalankan tanggungjawab kita.. Tapi apa ertinya kalau orang tak menghargai usaha dan tanggungjawab kita.. Setiap orang ada amanah, tanggungjawab.. Sedarlah.. Apa yang Allah bagi pada kita sekarang, tak mungkin kita akan dapat benda yang sama pada masa hadapan.. Kita bukan tak nak hargai dia, tapi bila dia buat kita macam sampah.. Kita terluka.. :(
Kita terlalu mudah untuk didekati sehingga dia mengabaikan kita.. Dia terlalu mudah mendapatkan kita sampai kita langsung tidak dipertanggungjawabkan.. Alhamdulillah.. Ini adalah ujian Allah bagi pada kita.. Tapi kita akan tetap berusaha mendapatkan dia, menjaga dia.. Walaupun kita sendiri sakit.. Kita nak orang sekeliling tahu, apa yang kita buat adalah untuk kebaikan semua..


No comments:

Post a Comment