Saturday 17 November 2012

Aku Terima Nikahnya ...


Cerita yang menarik minat aku untuk paksa husband aku tengok.. ^_^ walaupun dia demamand mengantuk, aku paksa dia jugak untuk tengok cerita ni.. alhamdulillah, dia teman jugak.. :) rasa menyesal pun ada jugak sebab paksa dia.. dia boleh tertidur masa tengok movie ni.. tapi masa starting je.. da tengah2 cerita baru dia segar sikit.. tapi xpela, yang penting, aku pergi tengok cerita ni dengan lelaki yang sah jadi suami aku.. :)

Cerita ni sangat menyayat hati.. lebih2 lagi bila Johan hilang ingatan dan Arlisa berusaha bersungguh-sungguh untuk pulihkan ingatan Johan.. macam2 dugaan yang datang tapi Arlisa tetap bersemangat dan tak pernah putus asa.. Setianya Arlisa sebagai seorang isteri yang sentiasa di sisi Johan masa Johan tengah koma.. kalau aku jadi Arlisa, aku tak tahu kalau aku boleh kuat dan tabah macam dia.. bila Johan sedar, Johan dah tak ingat Arlisa.. Arlisa cuba dan terus cuba untuk dapatkan suami dia yang dah hilang ingatan.. kesian Arlisa.. Macam2 yang Arlisa buat.. Arlisa bawak Johan pergi hotel yang diorang honeymoon.. and aku sendiri pernah pergi hotel tu ngan husband aku.. ^_^ best sangat.. cantik dan selesa.. boleh rehat setenang yang mungkin.. :) Arlisa bawak Johan pergi tempat yang Johan mula2 tegur dia.. tapi tu semua sia-sia.. sampai satu tahap, Johan ambil keputusan untuk berpisah dengan Arlisa.. :'(

Johan : sayang akan tetap jadi isteri abang sampai bila-bila.
Arlisa : Lisa dah penat abang. Apa lagi yang Lisa nak kena buat. Semua Lisa dah usahakan.

Aku berharap aku akan jadi setabah Arlisa.. walaupun ini hanya rekaan filem semata-mata, tapi kata-katanya sengat mendalam. Dan aku sendiri nak menitis air mata bila ingat semua kata-kata Arlisa.. 




No comments:

Post a Comment