Monday 19 November 2012

harapan ...



 “awak menyempurnakan hidup saya.. tanpa awak saya bagai hilang arah.. tanpa teguran dari awak, saya bagaikan hilang pedoman.. segala teguran dan nasihat awak menyedarkan saya.. saya tak mampu hidup tanpa awak.”

Kata-kata inilah yang membuatkan wanita itu menaruh harapan.. harapan yang bagaikan tiada haluan.. mudahnya menutur kata-kata.. mudahnya menabur janji.. tapi alakah sedihnya kata-kata yang diungkapkan tidak seiring dengan ketulusan hati.. kesetian dan kejujuran yang di pinta, tapi kepalsuan dan ketidak jujuran yang diberikan..

Apalah erti sayang andai permainan perasaancuma?
Apa erti cinta andai hati tetap mencari yang lain?
Apa erti rindu jika ungkapan semata?
Apa erti kasih jika hanya lakonan semata?

Jawaplah dengan kejujuran, keikhlasa.. Bukan omongan kosong, bukan kata-kata kosong, bukan bayangan palsu..
Hanya itu yang diharapkan..

No comments:

Post a Comment