Monday 7 January 2013

... rindu dia ...


Pernah tak rasa derita merindu ? Peritkan perasaan tu ? Kita rindukan seseorang tu, tapi kita tak mampu nak buat apa-apa.. Bagi aku, rindu untuk orang yang telah meninggal berbeza dengan manusia yang masih hidup.. Kalau kita rindu pada orang yang telah meninggal, itu boleh kita kawal perasaan kita lagi.. Kita boleh fikir kenyataan kehidupan bahawa yang hidup itu pasti akan mati.. Daripada Allah kita datang, kepada Allah jualah kita akan kembali.. Kita boleh sedekahkan al-Fatihah untuk orang yang sudah pergi, yang kita rindui..

Tapi rindu kita pada seseorang yang masih hidup sangat memeritkan ! itulah yang aku rasa sekarang.. Aku rindukan dia, tapi tak ada apa-apa yang boleh aku buat untuk menghilangkan rindu tu.. Aku tak boleh hubungi dia, aku tak tahu macam mana nak hubungi dia.. Sedangkan aku milik dia.. :’( Aku tak boleh bersemuka dengan dia.. Aku tak boleh jumpa dengan dia, sedangkan dia halal bagi aku.. Untuk aku sentuh, aku pegang, lihat.. :’( Aku hanya nak tengok dia sekejap je.. Aku cuma nak bagi tau dia yang aku rindukan dia.. :’( Aku rindukan senyuman dia, aku rindukan ketawa dia.. Aku rindu nak dengar dia panggil nama aku.. Aku rindu gelaran ni semua dari dia.. :’( Aku rindu dia ya Allah..

“Ummi.. Dak Demok.. Tot Sa.. Madooya.. Sayang..” 



No comments:

Post a Comment