Sunday 30 December 2012

... ragam Cemong ...




Tak sabar rasanya nak menunggu kelahiran baby aku yang pertama.. :’) Rasa bahagia dalam hati, Allah saja yang tahu.. Inilah zuriat yang aku kandungkan, yang aku bakal lahirkan.. Zuriat dari suamiku, Muqti bin Mohamad.. Macam-macam yang aku fikirkan sejak aku masuk wad tempoh hari.. Macam-macam benda bermain dalam fikiran aku.. Tapi tak mengapalah.. Aku akan cuba berfikiran positif demi baby..

            Dalam diam-diam, rupanya ada jugak yang cemburu.. Aku ingatkan manusia je tau cemburu.. Tapi haiwan pun tau cemburu.. Kucing kesayangan family aku, si Cemong ni.. ^__^ Dia teman aku berbual, teman aku menangis, teman aku melalut bila aku duduk kat rumah sorang-sorang.. Pernah dia duduk atas riba, and dia terasa ada something menendang, dia terus pandang aku.. Buat muka terkejut pulak dia! Hahaha.. Bila aku bercerita pasal baby, dia akan datang dekat, mengesel-ngesel badan dia.. Dia akan buat muka kesian.. Mula la dia menggedik dengan cara dia.. Meliuk lentok je badan dia.. Nampak sangat dia jealous! :)

            Malam-malam, siang-siang dia akan tidur dengan aku sekatil.. Itu la peneman aku.. Dia la pengubat sunyi dan sepi aku.. Aku sayang sangat ngan Cemong.. Aku selalu usik dia.. Aku cakap, “lepas baby lahir, ibu dah tak sayang Mong lagi” .. dia akan pandang, menjeling dan terus duduk membelakangkan aku.. Bila aku panggil pun dia buat bodo dia je.. ^__^ Aku nak Cemong tau, aku sayang sangat kat dia.. :’) 

No comments:

Post a Comment