Monday 7 January 2013

... pungguk dan bulan ...


Tengah berborak dengan bby, teringat cerita Pungguk Rindukan Bulan yang pernah En.Husband ceritakan dulu.. Masa En.Husband cerita, kita orang tengah on the way nak ke Genting Highlands.. Masa ni, aku dengan En.Husband berjumpa selepas berpisah selama enam bulan.. Rindunya kat dia masa tu.. Tapi entah macam mana, boleh berhubung balik dengan dia.. Mungkin dah jodoh agaknya.. :’)

En.Husband cerita, aku macam biasa.. Pendengar yang setia.. Terus dengar dia melalut cerita yang bukan-bukan.. ^__^ walaupun benda tu merepek mengarut, tapi aku terhibur dengan cara penyampaian En.Husband bercerita.. :’) Dia sentiasa bersungguh-sungguh bercerita.. Walaupun itu hanya rekaan dia.. Dia selalu cakap, masa arwah mak Sirah ada dulu, arwah mak selalu jadi tukang cerita dekat cucu-cucu.. En.Husband ni anak yang bongsu, so dia selalu ada dengan arwah mak.. Bila arwah mak bercerita dekat cucu-cucu, En.Husband akan dengar sekali.. :) Tapi sayang, aku tak sempat jumpa arwah mak Sirah.. :’(

Bila la lagi agaknya En.Husband nak bercerita lagi agaknya.. :( Bby pun dah lama tak dengar En.Husband bercerita.. Hope dia akan masih sama macam dulu, akan terus bercerita dan aku akan terus jadi pendengar setia dia.. Amin, amin, amin.. :’)


No comments:

Post a Comment