Thursday 28 February 2013

... just her ...



Bertuahnya aku sebab aku diberi peluang untuk menjadi seorang ummi.. Lepas aku dah ada anak sendiri, baru aku faham perasaan seorang ‘IBU, EMAK, MAMA, UMMI, MUMMY’.. macammana perasaan sayang seorang ummi pada seorang anaknya.. Baru sekarang aku faham apa perasaan ibu aku, NATRAH BINTI CHE DAUD.. betapa sayangnya dia pada anak-anaknya.. Macam ibu-ibu lain jugak, nak yang terbaik untuk anak masing-masing.. Aku pun nak yang terbaik untuk anak aku, NUR QASEH ALIA IMANI.. semua yang aku buat untuk dia, aku nak yang terbaik dan sempurna.. semuanya aku nak buat sendiri.. aku nak apa yang Imani pakai, Imani makan, minum.. semuanya dari tangan aku.. :) bila malam, semua orang dah tidur, aku masih berjaga, layan kerenah Imani.. entah dia ikut vampire mana entah.. huhu.. siang bukan main lagi dia lena tidur.. tapi bila malam, aktif betul dia.. walaumacam mana mengantuk pun, aku akan tetap berjaga.. sanggup minum kopi, yang aku tak pernah2 minum sebelum ni.. semata-mata nak jaga dia waktu malam.. ^__^ kadang2 rasa nak marah je bila dia nak tidur.. tapi bila pandang Imani lama-lama, timbul rasa kesian dan tak sampai hati.. apalah yang baby faham.. yang dia tahu, tidur dan makan..  aku sabarkan hati dengan kerenah anak aku yang seorang ini.. Cuma ini harta dunia dan akhirat aku.. hanya Imani yang aku ada.. aku harap aku mampu jadi UMMI yang terbaik buat Imani.. :’)


1 comment: