Friday 20 May 2011

memong@mong@siti memong@sam@amhad memong :)

memong@mong@siti memong@ahmad memong (pilih salah satu) adalah anak kepada seko kucing betina, name Kasa'ya.. wane die kelabu mcm hitam2 sket.. die de 4 eko adik bradik.. die suke tido.. mase kecik die hilang dari umah coz ade org yg buang die jauh dr aku.. jiran aku jmpe, bwk die balik blek.. tapi mlgnye jmpe die seko je..  :( .. yg lagi 3 eko x jmpe coz x tawu org yg bodo tu buang kt ne.. tula manusia plg ngok ngek prangai mcm haram yg aku tau.. de gak manusia mcm tu dlm dunia nih! pstu die tros dok diam.. Kasa'ya bagi susu pon die wat bodo je.. dia asyik tido.. b4 die hilgtu die suke lari2 dlm umah.. tp die dok diam je lepas jmpe ni.. die  dah mcm hilg ingatan.. die tido je.. lame kowt nk tgu die pulih mcm bese.. dah lame2 bru die ok.. die ok dah pastu.. pstu de kucing lain dtg..2 eko.. dtg x tau dr mne mnetap kat umah aku.. huhu.. aku bg name die Ceq Ning ngan Ceq Teh.. mle2 si memong ni x pat time kehadiran Teh ngan Ning.. tp lame2 dorg ok.. even dorg bkn adik bradik, dorg main same2.. huhu.. sonok tgok dorg main2.. aku pon main2 same ngan dorg 3 eko.. hahaha.. aku syg giler kot kat 3 eko kucing nih!! mlm2 je, si Teh ni tido ngan aku kt katil aku.. Ning plak tido ngan kakak aku.. yg si Memong plak tido ngan ibu aku.. huhuhu.. pgi2 je dorg kejot tuan2 dorg yg bgon lmbat nih soh bgi dorg mkn.. huhu.. sangat comel!! :) .. tp Ning ngan Teh kene buang coz dorg dah besar.. ibu aku tkot dorg ngandong.. ibu tros buang.. yg tinggal skg Memong je.. aku ngan family aku jage die giler2.. coz kite rg sayang sangat ngan Memong tu.. die tu perangai pelik.. x mkn bnde yg murah2 ni.. ni wiskes yg mahal je.. nyampah aku.. huhu.. pstu peliknye Memong ni, die suke ikut buang sampah.. dgr je plastik kt dpur, nmpak je org kat muka pntu pgg plastik, die tros kejar coz nak ikot buang smpah.. hahahahaha.. die suke tido.. kite org dah bgon pon die blom bgon agi.. nak2 kalo hjan, mmg x bgon la.. hampeh punye kucing.. pstu yg klaka psl Memong nih, die pantang dgr aku or kakak aku mnjerit.. aku ngan kakak aku nih pgg hobi yg same.. kite org suke menjerit.. hahahaha.. die dgr je org njerit, die akn kejar org yg mnjerit tu.. Memong ni x suke mengiau.. hal2 pntg je die mengiau.. hahaha.. sengal an kucing aku nih.. :) ..ape pon jadi, ibu aku ckp, die x kan buang Memong nih.. coz Memong ni teman ibu mase anak2 ibu x de kat umah.. :)

No comments:

Post a Comment